İTKİB Ekspres: Dünyadan Haberler 2019 Kasım

İTKİB Ekspres: Dünyadan Haberler

🌍Hohenstein, 4D Body-Scanning Projesi ile Giysilerin Hareket Üzerindeki Kısıtlamalarını İnceliyor

Hohenstein Enstitüsü'nün (akredite ve bağımsız bir test laboratuvarı ve araştırma merkezi) yeni 4D Body Scanner'ının konfeksiyon endüstrisinde bilgi ve süreçleri ilerletmeyi amaçlayan projelerde kullanılması amaçlanmıştır.

Ekim 2020'de tamamlanması öngörülen “Hareket Kısıtlamaları” adlı proje, Alman Endüstriyel Araştırma Dernekleri Federasyonu (AiF) tarafından finanse edilmektedir. Proje, hareket halindeyken ortaya çıkan vücut ölçüm değişikliklerine odaklanmaktadır. Bilim insanlarını projeye dahil etmenin amacı olarak; giyim ürünlerinin hareketi nasıl kısıtladığını analiz etmek için standart bir metot oluşturmak olduğu belirtilmiştir.

Hohenstein tarafından belirtilen diğer bilgilere göre; 4D şekilde yapılan bir vücut taraması, müşterinin vücut şekli ve bedenini, aynı zamanda hareket esnasında vücut şeklindeki değişiklikleri de ortaya çıkarmaktadır. Hareketin hem giysi hem de vücut üzerindeki etkisini göstermektedir. Özellikle spor giyim ve iş kıyafetleri için hareket aralığı gelişmiş fonksiyonlara yönelik olacak şekilde analizler yapılabilmektedir.

Enstitüye göre 3D görselleştirmeli 4D verileri, prototipleme süresini ve maliyetini kısaltmakta ve hatta ortadan kaldırabilmektedir. Bedenleme ve tasarım oluşturma konusunda daha iyi bir data ortaya koymaktadır. Daha az materyal ve atıkla daha iyi tasarımlar oluşturulmasına katkı sağlamaktadır. Ürünlerin uyumu, işlevi ve ergonomik rahatlığı geri dönüş oranını olumlu etkilerken; giysinin daha iyi oturmasını sağlayan gerçekçi beden verileri marka sadakati ve kârını olumlu yönde etkilemektedir.

🌍İngiliz Tüketiciler Hızlı Moda Akımının Yükselişinin Arkasında İnfluencerların Olduğunu Düşünmekte

Fashion Retail Academy (FRA)'nin yayınlamış olduğu yeni bir araştırmaya göre; İngiltere'deki tüketicilerin yarısından fazlası hızlı moda akımındaki yükselişin arkasında sosyal medya influencerlarının olduğuna inanmaktadır.

Yaklaşık 2000 kişinin katılımıyla yürütülen anketin sonucunda görülmüştür ki; katılımcıların yüzde 54'ü kıyafet çeşitliliğindeki artışa kısmen de olsa influencerların sebebiyet verdiğine inanmaktadır. FRA'ya göre; influencerların gün içinde değişik outfitler ile fotoğraf paylaşımı yapmaları ve giydiklerini ikinci kez giyerken gözükmemeleri, insanların ne giydikleri/giyecekleri konusunda büyük bir etkiye sahiptir. Ayrıca sosyal medya özellikle Instagram, tüketiciler için “swipe up” veya bağlantılı link özellikleriyle anlık ödeme işlemlerini daha da kolay hale getirmiştir.

Araştırma sonuçlarına göre instagram, modanın ilham verici kaynaklarından biri haline gelmiştir. Katılımcıların yüzde 17'si instagramı yeni trendleri bulmak amacıyla kullanmaktadır. (Bu oran beş sene öncesinde yüzde 8 idi)

İnsanların yüzde 13'ü de sosyal medya reklamlarının artık daha etkili olduğunu ve moda satın alımlarında reklamların etkisinin olduğunu belirtmektedir. (Bu oran beş sene öncesinde yüzde 7 idi)

Araştırmaya göre outfit konusundaki ilham verici diğer kaynaklar arasında aile ve arkadaş çevresi yüzde 26 oranında etkiliyken; vitrinler de tüketicilerin yüzde 21'inin moda tercihlerini halen etkilemektedir.

FRA müdürü olan Lee Lucas: “Moda ilhamı bir zamanlar kuşe kağıda baskı dergiler ve fotoğraf çekimlerinin etki alanındayken; şimdilerde gittikçe daha fazla kişi kendi başına giyinip fotoğraflarını sosyal medya üzerinde paylaşarak para kazanmaya başlamıştır.

Bu influencerlar, kendi görünümlerine benzer görünümler yaratmak için insanları etkilemekte ve mağazalara yönlendirmektedir. Fakat herkes baştan aşağı marka giyinmeyi karşılayamaz, bu yüzden takipçiler için daha uygun fiyatlı kıyafetler satan perakendeciler tercih edilen yerler olmaktadır.”

🌍Mothercare İngiltere Mağazalarını Kapatabilir

Avrupa'nın önde gelen bebek, çocuk ve anne kıyafetleri ile oyuncak markası Mothercare, iflas başvurusu yapmaya hazırlanırken, diğer yandan da marka yönetiminin İngiltere'deki mağazaları kapatmayı planladığı belirtilmektedir.

Kasım ayının başında iflas başvurusu yapmaya hazırlandığı haberleri basında çıkan markanın yönetiminin zararları azaltmak amacıyla İngiltere'de bulunan mağazaları kapatmayı planladığı öne sürülmektedir. Mothercare markasının İngiltere genelinde toplam 2,800 çalışanı olduğu bildirilmektedir.

Mothercare markasının uluslararası perakende operasyonlarında, son dönemde azalsa da, kar etmeye devam ettiği ancak İngiltere operasyonlarında ise ciddi zarar ettiği bildirilmektedir.

Mothercare yönetiminin İngiltere'de küçülmeye geçen yıl başladığı, bazı mağazaların kapatıldığı ve birkaç yüz çalışanın işine son verildiği belirtilmektedir.

Şirket yönetimi geçtiğimiz yıl içinde markanın yan iştiraki olan “Early Learning Centre” markasını da sattığı ve Watford'da bulunan genel merkezini de satarak aynı yerde kiracı olarak kalmaya devam ettiği belirtilmektedir.

🌍Bangladeş'te Hazırgiyim Sektörünün Vergileri Azaltılıyor

Bangladeş'te yerel basın tarafından verilen bir habere göre Hükümet, aralarında hazırgiyim'in de bulunduğu birkaç sektörde vergi indirimine gitmektedir. Hazırgiyim üretiminin de aralarında olduğu sözkonusu sektörlerde kurumlar vergisinin halen % 15 olan seviyesinden % 12'ye indirileceği bildirilmektedir.

Sözkonusu indirimin amacının ülke ihracatını artırmak olduğu belirtilmektedir. Bilindiği gibi hazırgiyim ağırlıklı olmak üzere ve tekstil sektörü Bangladeş ekonomisinin % 20'sini oluşturmakta ve sektörde direk ve dolaylı olarak yaklaşık 20 milyon çalışan istihdam edilmektedir. Ülke ihracatının da büyük bölümünü hazırgiyim ve konfeksiyon ihracatı oluşturmaktadır.

🌍Kamboçya'da “Çin Tekstil Birliği” Kuruldu

Asya'nın tedarikçi ülkelerinden Kamboçya'da “Kamboçya Çin Tekstil Birliği” (CTAC) kurulmuş bulunmaktadır. Birliğin amacının Kamboçya'ya daha çok Çin yatırımı çekmek ve ülkede mevcut Çin yatırımlarını korumak olduğu belirtilmektedir.

Kamboçya Çin Tekstil Birliği (CTAC) üyelerinin Çinli hazırgiyim üreticileri, tekstil yatırımcıları ile bağlantılı tedarikçiler ve aksesuar imalatçılarından oluştuğu bildirilmektedir.

CTAC üyelerinin aynı zamanda Kamboçya Hazırgiyim Üreticileri Birliği (GMAC) üyesi olduğu belirtilmektedir.

Kamboçya'nın Asya'nın önde gelen hazırgiyim ve ayakkabı ihracatçıları arasında olduğu ve 2018 yılı toplam hazırgiyim ve ayakkabı ihracatının 9,2 milyar dolar seviyesinde olduğu belirtilmektedir.

🌍Kamboçya Asgari Ücreti Arttıracak

Asya'nın tedarikçi ülkelerinden Kamboçya'da, hazırgiyim ve ayakkabı sektörleri çalışanlarının asgari ücretin yılbaşından itibaren artırılacağı ilan edilmiştir.

Ekim ayı başında Kamboçya Çalışma Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre ülkede hazırgiyim ve ayakkabı üretimi çalışanlarının yasal asgari ücretlerine yılbaşından itibaren % 4,4 oranında zam yapılacak. Hazırgiyim ve ayakkabı sektörlerinde aylık asgari ücret halen 182 dolar seviyesinde olup, sözkonusu açıklamaya göre yılbaşından itibaren aylık 190 dolar seviyesine yükselecektir.

Kamboçya'da hazırgiyim ve ayakkabı sektörlerinin asgari ücreti 2014 yılından beri her yıl az da olsa artırılmaktadır. Artışların oranına işverenler, işçi sendikaları ve hükümetin temsil edildiği “Üçlü Komite”de karar verilmektedir.

Bilindiği gibi Kamboçya, insan hakları konularındaki eksiklikleri ve ihlaller nedeniyle bu yılın başından beri Avrupa Birliği'nin yakın gözetimi ve takibi altındadır. İnsan hakları ve çalışma hayatındaki ihlaller nedeniyle AB'nin Kamboçya'nın “Tercihli Gümrük Ayrıcalıklarını” askıya alabileceği ve sürecin devam ettiği belirtilmektedir.

Buna karşın Kamboçya Hazırgiyim Üreticileri Birliği (GMAC), AB nezdinde “Tercihli Tarife Ayrıcalıklarının” iptal edilmemesi için lobi yapmakta ve 750 bin çalışanın işlerinin ve aileleriyle birlikte 3 milyon kişinin geçiminin tehlikede olduğunu belirtmektedir.

🌍Vietnam Hazırgiyim ve Tekstil İhracatı Artışta

Asya'nın ve dünyanın önde gelen tedarikçilerinden Vietnam'da sektörel ihracatın artmakta olduğu belirtilmektedir.

Vietnam Resmi İstatistik Ofisi verilerine göre 2019 yılı Ocak-Ekim döneminde hazırgiyim ve tekstil toplam ihracatı yıllık bazda % 8,7 oranında artışla 27,4 milyar dolara yükselmiştir.

Hazırgiyim ve tekstil sektöründe Vietnam'ın en büyük pazarı ABD olup, bu pazarın ardından AB, Japonya, G. Kore ve Çin gelmektedir.

Aynı dönemde Vietnam'ın 21,9 milyar dolar değerinde pamuk, elyaf, iplik ve kumaş ithal ettiği de belirtilmektedir.

🌍Mısır Tekstil Sektörüne 1,2 Milyar Dolarlık Yatırım Yapıyor

Kuzey Afrika ve Ortadoğu'nun önemli pamuk üreticisi Mısır'da devletin tekstil sektörüne önemli yatırımlar yapacağı belirtilmektedir.

Ekim ayında yapılan açıklamaya göre devlet tekstil sektörünü geliştirmek için 21 milyar mısır poundu (EGP) yani 1,2 milyar dolar değerinde yatırım paketi hazırlamış bulunmaktadır.

Hazırlanan yatırım planına göre El-Mahalla kentinde 4 yeni tekstil fabrikası yapılacak ve mevcut fabrikaların da verimliliğini artırmak amacıyla yeni makineler alınacak. Aynı plana göre tekstil sektörü çalışanlarının eğitilmeleri de planlanmaktadır.

Yatırım planına göre El-Mahalla, Kafr el Dawar ve Delta kentlerinde kalitenin artırılması alanında uzmanlaşacak 3 ihracat merkezinin kurulması da planlanmaktadır.

Bilindiği gibi Mısır'da mevcut hazırgiyim ve tekstil ihracatının 4'e katlanmasını hedefleyen “2025 Stratejisi” uygulamadadır. “2025 Vizyonu Stratejisi” hazırgiyim ve tekstil sektörüne 17,5 milyar dolar yatırım çekmeyi ve 1 milyon istihdamı hedeflemektedir.