Hazır Giyimde Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Takibi

Seminer Günü : 19-20 Ekim 2016
Seminer Saati : 10:00 / 17:00
Seminer Yeri : DIŞ TİCARET KOMPLEKSİ

 

İyi bir müşteri temsilcisinin firmaya müşteri kazandırdığı ve sürekliliğini sağladığı, tam tersi donanımsız müşteri temsilcilerinin ise mevcut müşterileri bile kaybettirebileceği bir gerçektir.

Buradan yola çıkarak, imalatçı ve satın alma ofislerinde çalışan müşteri temsilcileri için , müşteri bulmaktan ve mevcut müşterinin sürekliliğini sağlamaktan başlayıp, ürünü yüklemeye kadar olan tüm aşamalarda neler yapılması, nasıl yapılması konuları yaşanmış örneklerle anlatılacaktır.

İçerik:

Satış ve Pazarlama Teknikleri

Hazırlanma süreci

Hedef Belirleme

Türkiye ve dünya piyasasını takip

Kuvvet-Kabiliyet Analizi - SWOT

Hedefe ulaşmak için izlenmesi gereken yollar

Pazarlık Yöntemleri ve Süreci

Portföy yönetimi , Win Win politikası , Dikkat edilmesi gereken önemli noktalar

Rekabetçi Yaklaşım

Tedarik Zinciri Yönetimi (SCM)

Ürün Yaptırma Yöntemleri

İmalatçı Analizi

Pazarlık Becerileri:

Maliyet

Minimumlar

Fiyatlandırma-detaylı maliyet tablosu

İmalatçı Envanter Yönetimi

 

Hızlı Üretim – Fast Fashion

Üretim Başlangıç Aşaması

Ürün çeşidine göre planlama:

Müşteri siparişi, Design satmak, Private label-kendi markanız

Üretim öncesi

Fabrika onayı /Audit

Sözleşme-örnek

Müşteri Genel Manueli - örnek

Maliyet

Cost sheet - örnek (müşteri için)

LC ve ödeme yöntemleri 

Sürecin Etkin Yönetilmesi

Üretim Planlama ve ihtiyaç belirleme

Kumaş testleri

Yıkama talimatı oluşturma

Üretim ve planlama takibi

Tech Pack Nedir? Nasıl incelenir?

 Ürün grubuna göre detaylı manuel ve incelenmesi

Time and Action Plan nedir? (T&A)

Purchase Order (PO)

Üretim

Kalite Kontrol

AQL (Accepted Quality Level)

Yükleme

Paketleme Detayları

Packing List (Çeki Listesi)

Shipment Approval

Certificate of Inspection

Müşteri Odaklı Çalışma

Müşteri İletişimi, E-mail ile Müşteri İletişimi ve Takibi

Yaygın Kullanılan Uluslararası Terimler ve Kısaltmalar

Eğitmen: Ufuk Engin ; Hacettepe Üniversitesi Kimya Mühendisliği bölümünden mezun olduktan sonra eğitimi ve ilgisi doğrultusunda tekstil sektörüne girmeye karar vermiştir. Baskı ve boya ile başlayan tecrübesi sonrasında Türkiye'nin önde gelen fabrikalarında farklı birimlerde yurtiçi ve yurtdışı müşterilerle çalışarak 15 sene boyunca kariyerini imalat konusunda ilerletmiştir.

1995 yılında acenta tarafına geçip, Phillips Van Heusen, Gant, GH Bass, Calvin Klein gibi markaların Türkiye üretiminden sorumlu bir ekibi yönetmiştir. 2000 yılında kendi acentası R&R Fashion'ı kurmasıyla denim, dokuma, örme başta olmak üzere kadın, erkek ve çocuk giyiminde Abercrombie&Fitch, Marc by Marc Jacobs, Little Marc, Anthropologie , Guess USA, Groupe Zannier, Tartine et Chocolat gibi dünyanın önde gelen markaları ile çalışmıştır. 2014 yılından itibaren kız çocukları için İkizim ve Ben ve Cutie & Cool markaları ile perakende sektörüne adım atmıştır. Halen bu markaların yürütücü ortağı olup, marka yaratma sürecinden, tasarım, imalat, satış ve pazarlamasına kadar her biriminde aktif rol almaktadır. Aynı zamanda yerli ve yabancı olmak üzere, marka olma yolunda adım atan genç firmalara Türkiye içinde üretim danışmanlığı vermektedir.

Seminer Kodu

:

12

Seminer Ücreti

:

1200 TL

İletişim

:

İTKİB Eğitim Şb. 0212 454 02 00 / 1375-1190