Bülten Sıra No: 2009/485

Türkiye’nin İlk Genç Moda Girişimcisi Aranıyor

08 Ekim 2009, Perşembe
Uluslararası Genç Moda Girişimcisi Yarışması, bu yıl Türkiye’de ilk kez British Council ile İstanbul Moda Akademisi (İMA) ortaklığıyla gerçekleşiyor ve Türkiye’yi İngiltere’de temsil edecek Genç Moda Girişimcisi seçiliyor.
 
2010 yılında İngiltere’de üçüncüsü gerçekleştirilecek olan ve British Council’ın İstanbul Moda Akademisi ortaklığında bu yıl Türkiye’de ilk kez düzenlediği Uluslararası Genç Moda Girişimcisi Yarışması’nın amacı, moda sektöründe çalışan genç, yaratıcı girişimcilerin desteklenmesinin önemini vurgulamak.
 
British Council’ın İstanbul Moda Akademisi’nin ortaklığında düzenlediği Genç Moda Girişimcisi Yarışması’nda adaylar, sunum içerikleri kadar sunum becerileri ile de değerlendirilecekler. Adayların sadece etkileyici bir özgeçmişe sahip olmaları yeterli olmayıp, moda sektöründe girişimci ve yaratıcı fikirlerle hareket ederek alanlarında lider olabilecek donanıma ve görüşe sahip olmaları da aranacak.
 
Yarışmanın birincisi Şubat 2010’da uluslararası yarışmanın diğer 8 finalisti ile birlikte İngiltere moda endüstrisi tur programına katılmaya hak kazanacak. Tur programıyla finalistler, Londra Moda haftasında düzenlenecek etkinliklere katılma fırsatı bulacak, yaklaşık iki hafta süresince Londra ve çevresinde moda sektörünün önde gelen isimleriyle ve kendi ilgi alanlarında işbirliği yapabilecekleri meslektaşlarıyla tanışma fırsatı yakalayabilecekler.
 
Yarışmanın uluslararası ayağında finalistler Türkiye’deki sektör değerlendirmesi ve kendi çalışmaları ile ilgili detaylı bir sunum yapacaklar. Bunun yanı sıra kendi ülkelerinden, İngiltere ve uluslararası piyasa için uygun olacağını düşündükleri yenilikçi bir çalışma sunarak sektörün uluslararası arenada tanıtımında söz sahibi olacaklar.
 
Son başvuru tarihi 6 Kasım 2009 olan Uluslar arası Genç Moda Girişimcisi Yarışması’na katılmak için adayların;
 
· 25 – 35 yaş aralığında
 
· Aşağıda belirtilen alanlarda iş tecrübesine sahip
    • Moda, tekstil, aksesuar veya parfüm tasarım ve üretiminde çalışanlar
    • Moda sektörünün tanıtımında çalışanlar: şovlar, sergiler, festivaller, etkinlikler
    • Perakendeciler
    • Moda ürün araştırma ve Tedarik Zinciri Yönetimi alanında çalışanlar
    • Moda reklam ve tanıtım sektöründe çalışanlar: Halkla İlişkiler, markalaştırma, gazetecilik
    • Moda yayıncılığı, iletişim ve web sitesi alanlarında çalışanlar
    • Yukarıda belirtilen alanlarda özel hizmet veren danışmanlar
· Girişimci ve Türkiye’de moda sektörünün gelişmesinde ticari ya da sosyal alanlarda yeteneklerini göstermiş
 
· Sektörde Türkiye’de geleceğin liderlerinden olma potansiyeline sahip
 
· Kendisini sözlü ve yazılı olarak akıcı şekilde ifade edebilecek seviyede İngilizce’ye hakim olmaları gerekiyor.
 
Önemli not:Başvuran adayların akademik personel mensubu olmamaları gerekiyor. Adaylar sektördeki girişimcilik yeteneklerine göre değerlendirilecekler.
 
Uluslararası Genç Moda Girişimcisi Yarışması’nda Türkiye’yi temsil etmek isteyen adaylar için “yaratıcı girişimci”lerin özellikleri de hatırlatılıyor: Başarıyı klasik anlamda kar ve piyasada gösterdiği büyümeye ek olarak, kalite ve estetik açıdan sağladığı saygınlık olarak değerlendiren, başarılı girişimlerde bulunan, liderlik özelliklerine sahip ve uluslararası fuar, sergi gibi organizasyonlar gerçekleştirerek kendi alanında ülkesindeki yaratıcı sektörün büyümesine katkı sağlayabilecek inisiyatifi taşıyan genç yetenekler.
 
Uluslararası Genç Moda Girişimcisi Yarışması ile ilgili daha fazla bilgi için www.britishcouncil.org.tr adresini ziyaret edebilir veya  bu bağlantıyı  izleyebilirsiniz.
 
                    Uluslararası Genç Moda Girişimcisi Yarışması’nın ortakları hakkında:
 
British Council, İngiltere’nin diğer ülkelerle kültürel ilişkileri geliştirmekle görevlendirilen en önemli kuruluşudur. Türkiye’de 1940 yılından beri hizmet veren British Council, Ankara ve İstanbul merkezlerinin yanı sıra diğer şehirlerde de İngilizce’den sanat ve bilime, toplumsal çalışmalardan hükümet reformlarına kadar çok geniş alanlarda faaliyetlerini sürdürmekte.
 
British Council’ın Türkiye’deki çalışmalarında ağırlığını hissettiren iki konu bulunmakta: Bunlar, Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne uyum sürecinde İngiltere’nin desteği ile Türkiye ve İngiltere’deki gençler arasında ilişkilerin güçlendirilmesine destek verilmesi.
 
İstanbul Moda Akademisi (İMA), Avrupa Birliği, Dış Ticaret Müsteşarlığı ve İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri (İTKİB) tarafından yürütülen ve finanse edilen Moda ve Tekstil İş Kümesi'nin bir parçası olarak kuruldu. İMA, eğitim hayatına 2008 senesinin başında dünyanın önde gelen moda okulları London College of Fashion başta olmak üzere, Domus Academy (İtalya) ve İFM (Fransa), ile işbirliği içinde geleceğin modacılarını eğitmekte.
 
İMA, Avrupa Birliği ve İTKİB’ten aldığı destek, Moda ve Tekstil İş Kümesi kuruluşları ile sinerjik çalışma yapısı, sektörle kurduğu güçlü bağlar, güncel eğitim içeriği, deneyimli eğitim kadrosu, uluslararası arenada başarısını ispatlamış moda okulları ile yaptığı işbirlikleri, dinamik eğitim ortamı, modanın merkezindeki son teknolojiyle donanmış binası ve bünyesindeki Türkiye’nin en geniş moda kütüphanesi ile İMA bugünün ve geleceğin moda profesyonellerinin heyecanla beklediği moda platformudur.
 
İstanbul Moda Akademisi dünya çapında başarısı kanıtlanmış sistemleri bünyesine adapte etmekte ve uluslararası moda okulları ile işbirliği yapmaktadır. İşbirliği yapılan dünyaca ünlü moda okullarından bazıları şunlardır: University of Arts London/London College of Fashion (İngiltere), Polimoda (İtalya), Institute Français de la Mod (Fransa) ve Nottingham Trent University (İngiltere).

İngiltere’de moda tasarım sektörünü teşvik etmeyi amaçlayan ve sektördeki en büyük markaların ve basının ilgi odağı olan Londra Moda Haftası (www.londonfashionweek.co.uk ), moda tasarım endüstrisinin resmi temsilcisi olarak kabul edilen, British Fashion Council tarafından düzenleniyor.
 


Bültenlerimizi email ile almak istiyorsanız tıklayınız.