Bülten Sıra No: 2008/601
Tüketici Ürünleri Güvenliği Geliştirme Kanunu
26 Kasım 2008, Çarşamba
Dış Ticaret Müsteşarlığı’ndan alınan bir yazıda, Vaşington Ticaret Müşavirliğimizin bir yazısına atıfta bulunularak, Amerika Birleşik Devletleri (ABD) Tüketici Ürünleri Güvenliği Komisyonu’nun (Komisyon), “Oyuncak ve Oyun Reklamları İçin Etiketleme Koşulları” konulu Nihai Kararı’nın 17 Kasım 2008 tarihli ABD Resmi Gazetesi “Federal Register”da yayımlandığı bildirilerek, Karar’da Komisyon’un 14 Ağustos 2008 tarihli Tüketici Ürünleri Güvenliğini Geliştirme Kanunu (CPSIA)’nun ilgili hükümleri gereğince, belirli oyunlar ve oyuncakların kataloglarda ve diğer basılı materyallerdeki reklamlarına ilişkin olarak, anılan Kanun’un yayım tarihinden sonraki 90 gün içerisinde gerekli zorunlulukları neşretme yükümlülüğü bulunduğu belirtilmekte, uyarıcı etiketlerin büyüklüğü ve yerine ilişkin koşullar ayrıntılandırılmakta ve kısaltma uyarılarının kullanımının belirlendiği ifade edilmektedir.
Yazıda devamla, Nihai Karar’ın kataloglar ve diğer basılı materyaller için 10 Şubat 2009 tarihli itibariyle yürürlüğe gireceği, Komisyon’un 10 Şubat 2009 tarihinden önce basılmış katologlar veya materyallerin, uyarıcı beyanları içermeksizin dağıtılabilmesini teminen 180 gün ya da 9 Ağustos 2009 tarihine kadar bir geçiş süreci sağladığı, buna karşılık, 10 Şubat 2009 tarihinde ya da anılan tarihten sonra basılan katologlar ya da yazılı materyallerin söz konusu uyarıcı beyanları içermek zorunda olduğu, söz konusu Nihai Karar’ın sadece kataloglar ve diğer basılı materyalleri kapsamakta olduğu, CPSIA’nın internet reklamlarının koşullarını da belirlediği ve buna göre internet reklamlarının 12 Aralık 2008 tarihinden itibaren CPSIA ile tadil edilen “Federal Tehlikeli Maddeler Kanunu” nun 24. Bölümündeki hükümlere uygun olması zorunluluğunun bulunduğu belirtilmektedir.
Bültenlerimizi email ile almak istiyorsanız tıklayınız.