Bülten Sıra No: 2007/284

TUSKON Zirvesi

11 Mayıs 2007, Cuma
Dış Ticaret Müsteşarlığı’ndan alınan bir yazıda, 5-8 Nisan tarihleri arasında Müsteşarlıkları desteği ve Türkiye İşadamları ve Sanayicileri Konfederasyonu (TUSKON) organizasyonunda İstanbul’da “Türkiye-Güneydoğu Asya ve Pasifik Ülkeleri Dış Ticaret Köprüsü Zirvesi” gerçekleştirildiği, Güneydoğu Asya bölgesinde yer alan 14 ülkeden (Japonya, Güney Kore, Singapur, Tayland, Avustralya, Malezya, Endonezya, Filipinler, Yeni Zelanda, Papua Yeni Gine, Vietnam, Laos, Kamboçya, ve Myanmar Birliği) bakanlar, üst düzey yöneticiler, özel sektör çatı kuruluşları temsilcileri, gazete editörleri ve alım heyeti kapsamındaki işadamlarının katılım sağladığı söz konusu organizasyonda, ülkemizin bahsi geçen bölgeye yönelik ihracatının arttırılmasına katkı sağlayabileceği düşünülen ve aşağıda özetlenen bazı hususların konuşmacılar tarafından dile getirildiği belirtilmektedir. Bu hususlar;
- Endonezya’nın şark tipi tütün talebinin oldukça yüksek düzeyde seyrettiğinin, buğday üretiminin bulunmamasından dolayı bu üründe net ithalatçı durumunda olduğunu, helal standardına uygun üretim yapıldığı takdirde makarna, bisküvi, salça, pekmez, süt tozu, kakao, ve kakao müstahzarları başta olmak üzere gıda ürünlerinde önemli bir potansiyel teşkil ettiği, tsunami faciası sonrasında inşaat faaliyetlerinin çok arttığı, savunma sanayi ihalelerinin aynı şekilde artış gösterdiği, makine ekipmanlarında özellikle de tekstil makineleri, ağaç işleme makineleri, gıda işleme makineleri, değirmen makineleri ile pompa ve kompresörler) ülkemiz ihracatçılarının pazara girme imkanının bulunduğu, liberalleşme yolunda ciddi adımlar atan Endonezya’nın ithalat rejimiyle ilgili olarak ise, şeker, pirinç ve soya gibi ürünlerde özel ithal lisansı alınması gerektiği ve gıda maddesi olarak ithal edilen un için SML sertifikası istendiği, gıda ürünleri dağıtım kanalları konusunda süpermarketlerin doğrudan ithalat yapmak yerine büyük ithalatçı ve distribütörler aracılığıyla çalışmaları nedeniyle söz konusu kanalların pazara girişte kilit rol oynadığı,
- Japonya pazarına ilişkin olarak, gelir düzeyi oldukça yüksek ola Japon tüketicilerin özellikle moda-markaya, ürünlerin ambalajlanmasına ve kalitesine çok önem verdikleri ve özellikle de bu sayede Uzakdoğu’ya ihracatımızda önemli bir gider kalemi olan navlun maliyetlerinin oldukça düşük seviyelerde tutulabileceği,
- Avustralya’nın Ortadoğu ve Kafkaslar ile ticari faaliyetlerini yoğunlaştırdığı, anılan ülkenin yüksek kalite standartları ve gıda kodeksi farklılıklarının Avustralya pazarına girmeyi amaçlayan KOBİ’ler için dezavantaj yaratabileceği, ancak tamamen otomasyona geçmiş olan gümrük sistemi, düşük gümrük vergisi oranları ve yüksek alım gücüne sahip nüfusu sayesinde oldukça önemli bir pazar olduğu, ticaret yapısı, dağıtım kanalları ve tüketici tercihleri değerlendirildiğinde ise özellikle taze ve kurutulmuş meyve, fındık, sebze, şarap, tekstil ve konfeksiyon, traktör, hafif ticari araç otomotiv yedek parça, ev aletleri, inşaat malzemeleri, ev tekstili ve mobilyalarda ihraç potansiyelimizin bulunduğu
 
şeklinde sıralanmaktadır.


Bültenlerimizi email ile almak istiyorsanız tıklayınız.